מוצרי איפור לעור רגיש

מוצרי איפור לעור רגיש

מוצרי איפור לעור רגיש הפכו להיות מבוקשים יותר מתמיד, לא רק בגלל הרבה נשים (וגם גברים) שיש להם מודעות לרגישות, אלא בגלל שרבים רוצים להימנע משימוש בכימיקלים על העור שלהם.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כשמדובר בעור רגיש הוא מוצרי האיפור שבהם משתמשים. ישנם סוגים רבים ושונים של מוצרי איפור בשוק, וחלקם עלולים לגרות את העור יותר מאחרים.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. זהו גם אחד האיברים הרגישים ביותר. העור יכול להגיב לכל מספר דברים, מתנאי מזג אוויר קשים ועד לאלרגנים, ויש לטפל בו במוצרים מיוחדים המיוצרים במיוחד עבור עור רגיש.

למוצרים לעור רגיש יש לרוב מרקם בהיר יותר וסביר פחות לגרום להתפרצויות, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור אנשים שמתקשים למצוא איפור שלא סותם את הנקבוביות שלהם או גורם לאקנה.

קיימים היום בשוק הרבה סוגים שונים של מוצרי איפור לעור רגיש, והם משתנים במחיר ובאיכות. יש אנשים שמוצאים שהם מקבלים תוצאות טובות יותר כשהם משתמשים במוצרים יקרים יותר, בעוד שאחרים מגלים שאיפור זול יותר עובד באותה מידה.

בשנים האחרונות גברה המגמה של שימוש באיפור לשיפור היופי הטבעי. אבל, כמו בכל טרנד, יש חסרונות. לדוגמה, לחלק מהאנשים יש עור רגיש אשר נוטה להתפרצויות ובעיות אחרות כאשר הוא בא במגע עם מרכיבים מסוימים המצויים במוצרי איפור רבים.

אם את סובלת מעור רגיש או אלרגיות, אולי כדאי לך לשקול לקנות מוצרי איפור שיוצרו במיוחד לסוג העור שלך. מוצרים אלה נועדו להיות עדינים על העור ולא יגרמו לתגובות שליליות או אי נוחות. הם גם בדרך כלל מכילים פחות כימיקלים וריחות קשים כך שהם לא יגרמו לעור שלך או יגרמו לך להרגיש אי נוחות.

כימיקלים במוצרי איפור

הכימיקלים במוצרי איפור הם לא נושא חדש. בשנים האחרונות נעשו מחקרים רבים על ההשפעות הבריאותיות והסביבתיות של כימיקלים אלו. ישנם גם מחקרים רבים המראים כי כימיקלים אלו יכולים להפריע להורמונים שלנו.

כימיקלים במוצרי איפור נקשרו לבעיות בריאות רבות כמו חוסר איזון הורמונלי וסרטן. מחקר אחד מצא שלאנשים שהשתמשו ביותר מ-10 סוגים שונים של מוצרי קוסמטיקה היו רמות גבוהות יותר של חומרים מסרטנים מסוימים בגוף מאשר אלה שהשתמשו רק בסוג אחד של מוצר קוסמטי.

זו הסיבה שחשוב להבין מה נכנס למוצרי איפור ופריטי טיפוח אישיים אחרים לפני שרוכשים אותם לעצמנו או לבני משפחתנו.

חשוב לדעת שיש הרבה כימיקלים במוצרי איפור שעלולים להזיק לבריאות שלנו. כימיקלים אלו יכולים לגרום למגוון בעיות, כגון גירוי בעור, תגובות אלרגיות והפרעות הורמונליות.

הכימיקלים הנפוצים ביותר שנמצאים באיפור הם:

  • בנזופנון: כימיקל זה משמש להגנת UV וכציפוי לפלסטיק. ניתן למצוא אותו גם באריזות מזון מסוימות.
  • Triclosan: כימיקל זה משמש לעתים קרובות כחומר אנטיבקטריאלי וכחומר משמר בקוסמטיקה.
  • Propylparaben: כימיקל זה משמש כחומר משמר במוצרי קוסמטיקה רבים.
  • מתילפרבן: כימיקל זה משמש לעתים קרובות כחומר משמר בקוסמטיקה, במיוחד אלה המשווקים לאנשים עם עור רגיש.

הבעיה בתעשיית הקוסמטיקה

תעשיית הקוסמטיקה אינה מחויבת על פי חוק לחשוף את כל המרכיבים במוצריה, יש לכך סיבה עיקרית כי הם טוענים שמשקיעים מחקרים רבים במחקר ופיתוח וחוששים שמא חברות מתחרות יעתיקו את המרכיבים ויצרו מוצר זהה מתחרה.

האם באמת רוצים לשמור על התחרות או פשוט להאשיר אתכם לא מודעים למה שיש בכל מוצרי האיפור? גם כאשר מדובר על מוצרי איפור לעור רגיש לא תמיד רשימת המרכיבים המלאה נמצאת על המוצר.

יש הרבה ויכוחים לגבי אילו מרכיבים יש לאסור להשתמש במוצרי קוסמטיקה, אבל החלטות אלה מתקבלות לרוב על בסיס כל מקרה לגופו ולא איסור אוניברסלי על מרכיבים מסוימים.

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן